perjantai 14. syyskuuta 2018

Aamiainen

Muistan ajan elämässäni, joskus nuorena, kun en voinut kuvitellakaan syöväni aamulla yhtään mitään. Muistan myös sen hetken, kun joskus päälle parikymppisenä en voinut kuvitellakaan, että tekisin yhtään mitään, ennen kuin olen saanut aamupalaa, ja runsaasti. Sitä on nyt jatkunut tähän päivään asti, kunnes tein muutoksia treeniaikatauluuni, joka luonnollisesti muutti myös aamiaisin syöntiajankohtaa. Tuntuu, että herään kunnolla vasta sitten, kun olen saanut aamiaiseni syödyksi.

Aamiaiseni on vaihdellut näiden vuosien myötä leivistä muroihin ja puuroista munakkaisiin. Maaliskuun 2018 alusta lähtien aamiaiseni on ollut samanlainen smoothie, jota en vaihda pois. Se on pirteä, raikas ja tuhti. Se kuuluu jokaiseen aamuuni poislukien satunnaisia lauantai- ja sunnuntai aamuja, kun saatan syödä esim. leipää paistetulla munalla ja kasviksilla, viipaleella juustoa.

Aamusmoothieni koostuu seuraavista aineista:

  • 1 prk maitorahkaa
  • 1,5 dl kaurahiutaleita
  • 1 dl vettä
  • 2 dl pakastettuja marjoja
Aamusmoothieni syön treenipäivinä (ma, ti, to, pe) klo 9:30. Minulla on työkalenterissa varattu tätä varten 15 min tauko. Treeniaamuina smoothiehetkeni on myöhäinen, koska lähden treenaamaan 6:30 alkavalle tunnille tyhjällä vatsalla, juoden vain muutaman desin vettä. Treenin jälkeen klo 7:30 juon 4 dl palautusjuomaa. Siitä hetkestä on hyvä odottaa kaksi tuntia, ennen kuin syö seuraavan kerran. Keskiviikkoisin, kun en treenaa, syön smoothieni kotona ennen töihin lähtöä. Lauantaisin ja sunnuntaisin sitten, kun herään ja olen ensin käynyt koiran kanssa kävelyllä.<3. Project 040280

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti